Underbara Alanya

Vad är det som är så underbart med Alanya? Vad är det som gör att jag åkte hit en andra gång på semestern. Vad är det som gör att jag har valt att jobba här 2 år???

Första gången jag reste hit var med min vän Mea. Vi hade 2 underbara veckor här nere i Turkiet/Alanya. Vi mös och tog det lugnt. Jag blev kär i staden, i människorna i allt. Och speciellt en person.
Den personen gjorde att jag åkte ner hit en andra gång samma år. Men också för att Alanya var staden jag kände mig lycklig.

Anledningen till att jag valde att börja jobba just i Turkiet. Var för att jag var lycklig i Alanya. Jag kände att jag kunde vara mig själv här. Själva staden är hur fin som helst och det finns mycket att se och göra. Det är staden som aldrig sover. Det finns massa mysiga restauranger, god mat och goda drinkar. Men speciellt folket. Visst är vissa otroligt jobbiga. Men det gäller inte alla. Dem är väldigt gästvänliga här i Turkiet. Har än bra syn på äldre och kvinnor.
Det som gjorde att jag ville jobba här en andra säsong var att jag var inte klar med Alanya. Det finns så mycket mer av Alanya som jag inte har sett och gjort. Och självklart att min pojkvän bor här.
Jag är så glad att jag åkte hit på semester. Att jag tog chansen att jobba här. Att bo i ett annat land. Se hur andra människor lever. Att ha en fin sommar (ibland lite för varm) och att ha medelhavet precis utanför dörren. Jag har gjort något jag är stolt över. Jag har träffat så många människor som jag kommer ha kontakt med resten av livet. Jag har träffat människor jag knappt har klarat av. Jag har lärt mig att bo med folk som inte är som jag. Att jobba med folk som har olika tankar och värderingar. Har fått chansen att lära känna människor från massa olika länder. Lärt mig mer språk. Lärt mig hur det är att vara hemifrån. Att uppskatta allt man har där hemma. Och att sakna dem man verkligen älskar. Att få bo och leva  och jobba i ett paradis.

Jag är fortfarande inte trött på Alanya. Och hoppas jag aldrig att jag blir det. Men jag tror detta blir min sista säsong. För då vet jag att jag aldrig tröttnar på Alanya! För det är en stad jag kommer vilja åka till många gånger om..

Animation teamet som gav                                      alla underbara minnen
oss många minnen
barnen som får mig att älska jobbet jag gör
kvällarna vi minns / vi delar på så mycket / ute kvällarna
staden jag älskar
en massa nya saker vi gjorde på våra day off
En ny syster jag fick! Som jag delar så mycket med
Kommer alltid kännas oss som riktiga pirater
Min första resa till Alanya Maj-08 Resan som förändrade mitt liv
Fann kärleken och mannen i mitt liv
När jag ser borgen vet jag att jag är hemma
Nytt team kom! Nya minnen att dela! Många day offs att umgås

Men kan dela mina gamla minnen med Sami!

Nya galna äventyr på Pegasos Planet
Turkiet / Alanya 2008-2009- 2010

 


Kommentarer
Postat av: Esther

Fint skrivet tyckte jag :)

2010-08-13 @ 21:33:50
URL: http://esthersverrisdottir.blogspot.com

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0